Το Εργαστήριο Ψηφιακών Μέσων και Στρατηγικής Επικοινωνίας (DMSC Lab) – Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, συμμετείχε και φέτος, με την Ομάδα Επικοινωνίας, στο 3ο Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων (ΦΒΧ), που ξεκίνησε την Τετάρτη 26 και ολοκληρώθηκε την Κυριακή 30 Ιουνίου 2024, σε οργάνωση του Δήμου Χανίων με τη συνεργασία της Περιφέρειας Κρήτης.
Το Εργαστήριο έχει αναλάβει τη διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, X και Flickr), δηλαδή τη στρατηγική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τη δημιουργία αναρτήσεων και ψηφιακού περιεχομένου, όπως βίντεο, reels, φωτογραφικό υλικό, γραφικά. Στόχοι της εκστρατείας στα social media, που ξεκίνησε από τις 2 Φεβρουαρίου, ήταν η ανάδειξη του «φεστιβαλικού» χαρακτήρα και η προβολή όλων των εκδηλώσεων (πάνω από 70) και όλων των συμμετεχόντων (πάνω από 120 από 17 χώρες), η ενεργή συμμετοχή και αλληλεπίδραση με το κοινό, καθώς και η διεύρυνσή του όπως και η προσέλκυση νέων επισκεπτών, με απώτερο σκοπό την προβολή του Φεστιβάλ όχι μόνο ως τόπου συνάντησης για τους λάτρεις του βιβλίου, αλλά και ως μιας γιορτής της τέχνης και του πολιτισμού γύρω και πέρα από το βιβλίο, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για το μέλλον.
Κατά τη διάρκεια της καμπάνιας και του Φεστιβάλ, στην Ομάδα Επικοινωνίας συμμετείχαν οι φοιτητές/τριες: Αργύρης Γεωργιάδης, Χαρά Δημητρίου, Ανδρέας Κάκαρης, Κλειώ Καπέκα, Παναγιώτα Τσολακίδου, Σταύρος Σοφρώνης (με παρουσία στο Φεστιβάλ), καθώς και οι φοιτήτριες Σοφία Σταματοπούλου και Βικτώρια Ευγενίδου, με υπεύθυνη την επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων ΠΔΜ, Αναστασία Γιαννακοπούλου. Η εκστρατεία στα social media του Φεστιβάλ, χάρη στην ποιότητα και την ποσότητα του παραγόμενου ψηφιακού περιεχομένου, απέσπασε πολύ θετικά σχόλια από τους διοργανωτές και ιδιαίτερα τον Δήμαρχο Χανίων, Παναγιώτη Σημανδηράκη, ενώ είχε πολύ μεγάλη απήχηση τόσο στο διαδικτυακό κοινό όσο και στους επισκέπτες.
Παρουσίαση έρευνας για τις αναγνωστικές συνήθειες της Γενιάς Ζ
Μια πρώτη εικόνα σχετικά με τα αποτελέσματα μιας μεγάλης έρευνας που αφορά τις αναγνωστικές συνήθειες των νέων της Gen-Z (γεννημένοι μεταξύ 1995 και 2006) παρουσίασε, στο 3ο Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων, το Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, και συγκεκριμένα η Δρ Αναστασία Γιαννακοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, και ο Δρ Γιάννης Αγγέλου, Επιστημονικός Συνεργάτης του Τμήματος. Στην έρευνα συμμετείχαν, επίσης, η Δρ Μαρία Ματσιώλα, Επίκουρη Καθηγήτρια, και η Δρ Στεφανία Γιαννακάκη, ΕΔΙΠ ΠΔΜ. Η παρουσίαση έγινε το απόγευμα της Πέμπτης 27 Ιουνίου, στο Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης. Η έρευνα αφορά τα βιβλία που με δική τους πρωτοβουλία οι νέοι/νέες επιλέγουν να διαβάσουν στον ελεύθερο χρόνο τους και έχει ως στόχο την κατανόηση των αναγνωστικών συνηθειών και της σχέσης που έχουν οι νέοι με τα βιβλία σήμερα.